poniedziałek, 8 września 2014

Cukinia nadziewana pęczakiem jęczmiennym, frytki z buraka, kapusta czerwona z kiełkami

...czyli niedzielny obiad! Pyszny, warzywa z ogródka, niespieszne przygotowanie i wspólne jedzenie. Co może być lepszego:) Odkryłam przy okazji pęczak jęczmienny, jest pyszny, wykorzystam go z pewnością teraz częściej do jesiennych i rozgrzewających posiłków. Ale póki co na ciepły schyłek lata kolorowy wciąż letni przepis...

Cukinia z pęczakiem;
Składniki:
3/4 szklanki pęczaku jęczmiennego (suchego)
2-3 cebule
4 ząbki czosnku
3 łyżki przecieru pomidorowego
2 duże obrane ze skóry pomidory
pół czerwonej papryki
sól, pieprz, zioła prowansalskie, szczypta chilli lub papryki ostrej w proszku
olej

Frytki z buraka
2 duże buraki
olej, czosnek ulubione zioła, sól, pieprz




Cukinię przekroić na pół, wydrążyć miąższ (można go dodać do farszu ja nie dawałam go już do pęczaku, wykorzystałam w inny kulinarny sposób, w każdym razie nie wyrzucajcie nigdy;)). Pęczak ugotować wg przepisu na opakowaniu, może zostac lekko twardawy - będzie jeszcze smażony i pieczony. Cebulę i czosnek podsmazyc na oleju , doprawić, dodać pokrojoną w kostkę paprykę i pomidory. Połączyć na patelni z ugotowanym pęczakiem, dodać chlust wody i przecier pomidorowy, przyprawy - chilli lub paprykę pod koniec smażenia. Buraka obrać pokroić jak ziemniaczane tradycyjne frytki.Olej (ok 1/4 szklanki) wymieszać z rozgniecionym czosnkiem, ziołami - równomiernie rozlać na buraki wyłożone na dużej blasze do pieczenia. Cukinię oczywiście nadziać pęczakowym farszem. Wszystko piekłam jednocześnie na dwóch poziomach zwykłego piekarnika (tak robię najczęściej, oszczędność czasu i prądu)temp. ok 190 stopni, buraki od czasu do czasu mieszałam. Piekłam ok 30 minut. Buraki mogą być gotowe wcześniej, także nalezy doglądać by się nie spaliły, szczególnie gdy są cienkie! Wszystko podałam z tradycyjną czerwoną kapustką  i kiełkami.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz